Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/www/gordetnurigtigt.dk/wp-content/plugins/wp-word-count/public/class-wpwc-public.php on line 123

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/www/gordetnurigtigt.dk/wp-content/plugins/wp-word-count/public/class-wpwc-public.php on line 123

Hvis du er iværksætter eller “bare” ejer af en mindre virksomhed, skal du læse med her. Hvis du tør – for det her er stoffet, mareridt er lavet af! Vær åben og lad dig gerne provokere – men sørg for, at du tager ved lære.

Den gyldne regel om tålmodighed

Hvis du tror, at du er så særlig, at dine potentielle kunder vil udvise en særlig tålmodighed overfor dig, tager du fejl. Undtagelsen herfor er, hvis du sælger Ferrari til halv pris, omlægger folks haver gratis etc. Så skal folk nok leve med, at du ikke lige tager telefonen eller svarer på mails med det samme. Men er det ikke det, du tilbyder verden: Husk, at folk, der eftersøger en leverandør, forventer svar. NU!

Er du bagud, så find hjælp

Alle kan have travlt! Men det er altafgørende, at kunderne føler sig set, hørt og hjulpet!

Så skulle det ske, at du får så travlt, at du faktisk er kommet bagud, så sørg for at hyre noget hjælp – det kan have afgørende betydning for din virksomhed i det lange løb.

Din firmatelefon er næsten hellig

Noget så banalt som telefonpasning og receptionsservice kan betyde hele forskellen på, om du tjener penge eller ej! Hvis du sælger en service, og et menneske skal bruge den, nytter det ikke noget, at du ikke tager din telefon i åbningstiden. Ikke via en telefonsvarer – men via et menneske. Hvis du ikke kan det, er det i den grad pengene værd at hyre et firma til at passe din telefon. Det er ikke dyrt, og det, du kan tjene ekstra, opvejer rigeligt udgiften til et call center!

Husk på, at en mistet kunde jo sjældent er én mistet ordre – men som regel er en kunde mistet for altid, Og hvis der er tale om en kunde, du kunne have haft indtjening på i årevis, er det jo lige til et mareridt at tænke på, ikke?

Det kan ikke understreges nok, hvor vigtigt det er! Lad os sige, at livstidsværdien for en kunde målt i rent overskud i gennemsnit er 5.000 kroner for dig. Hvis du mister 1 (bare en enkelt) kunde om ugen grundet manglende svar på telefon, betyder det, at du mister overskud for 20.000 kroner hver eneste måned. Et enkelt arbejdsår uden ordentlig telefonpasning vil således koste dig en kvart million kroner i tabt overskud!

Sørg for, at du har styr på den slags – og overvej alle former for kontorservice, der giver mening!

Disclaimer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *